غیر فعال سازی پیش نمایش

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در دیدار با ژاک ورتر سفیر هلند تاکید بر اینکه موضوع برجام برای ایران اهمیت زیادی دارد و کشور ما همواره به دنبال صلح، امنیت و ثبات بوده است، افزود: امروز شاهدیم که بر خلاف توافقات بین‌المللی، طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نیست و دولت شما می‌تواند اتحادیه اروپا را متقاعد کند که به تعهدات خود پایبند باشد.

ابتکار تصریح کرد: ایران همواره قربانی افراط گرایی، داعش و تروریسم و میزبان میلیون‌ها پناهنده بوده است.

ابتکار همچنین با اشاره به راه اندازی کمپینی برای زنان کارآفرین و حمایت از پروژه‌های حامی زنان سرپرست خانوار از جمله راه اندازی پنل‌های خورشیدی برای کسب درآمد، بر تلاش زنان برای اقتصاد و معیشت کشور و حمایت دولت از آنان تاکید کرده و تحریم‌ها را وسیله‌ای بازدارنده در پیشرفت زنان ایرانی برشمرد.

در این دیدار ژاک ورتر سفیر هلند گفت: متأسفانه تحریم‌ها، مردم ایران را در شرایط سختی قرار داده و تاب‌آوری مردم در این شرایط قابل ستایش است.

وی با اشاره به حمایت ایران از مهاجرین افغانستانی گفت: متأسفانه این موضوع در مجامع بین‌المللی بازتاب زیادی نداشته است و ما از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواستار اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص هستیم.

سفیر هلند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کشورش هم در زمینه مدیریت آب و بحران‌های آبی با مشکلاتی روبرو بوده است به تلاش‌های صورت گرفته برای مهار این بحران اشاره کرد و خواستار به اشتراک گذاری برنامه‌ها و ایده‌های مدیریت آب با ایران شد.

ژاک ورتر موضوع کارآفرینی برای زنان از طریق پنل‌های خورشیدی را جالب دانست و گفت: ما در کشورمان رویکرد آب، انرژی و غذا را در پیش گرفته‌ایم و می‌خواهیم آن را به ایران هم معرفی کنیم و از تجربیات شما هم در این خصوص استفاده کنیم.

ارسال شده 4 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد