غیر فعال سازی پیش نمایش

اين خبر  در ششمين جشن بزرگ ياران كوثر اعلام شد. براساس اطلاعات منتشر شده در اين‌باره، قرار است امسال با به‌كارگيري تيمي متشكل از مشاوران و مددكاران زبده به وضعيت آن دسته از خانواده‌هاي بدسرپرستي كه از مشكل اعتياد اعضاي خود رنج مي‌برند تا حصول نتيجه نهايي و بهبود كامل رسيدگي شود.

به گزارش همشهري، شهردار تهران كه به‌عنوان سخنران اصلي در اين جشن بزرگ و درجمع كارآفرينان و شاغلان مراكز مهارت‌آموزي و بازارچه‌هاي خوداشتغالي كوثر حاضر شده بود، از برنامه‌ريزي به‌منظور توسعه كارهاي اجتماعي و ايجابي در ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار خبر داد. محمدباقر قاليباف گفت: امسال به‌صورت ويژه چه در بخش توسعه و چه ايجابي حتما برنامه‌ها و تصميمات ما درستاد توانمند‌سازي‌ زنان سرپرست خانوار و رسيدگي به آسيب‌هاي اجتماعي نظير اعتياد و طلاق از رشد و پيشرفت برخوردار خواهد شد و در اين حوزه‌ها برنامه‌هاي مفصلي به اجرا درخواهيم آورد.

شهردار تهران در ادامه اين جشن كه از سوي مركز مهارت‌آموزي و ستاد توانمندسازي شهرداري تهران در محل سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شده بود، تأكيد كرد: به جرأت مي‌گويم امسال بخش عمده‌اي از وقت من صرف پرداختن به مسائل اجتماعي و فرهنگي خواهد شد. قاليباف خطاب به فعالان ستاد توانمند‌سازي‌ و زنان سرپرست خانوار گفت: شما مي‌توانيد كمك كنيد تا بقيه مشكلاتي كه در اين حوزه داريم با كمك شما پيگيري شود زيرا اين كار به تنهايي از دست سازمان و كارمندان شهرداري برنمي‌آيد بلكه ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار بايد اين فرصت را فراهم كند تا با استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي و معاونت امور اجتماعي و فرهنگي يك كار جهشي در اين حوزه صورت گيرد به‌گونه‌اي كه آثار و بركات آن را هم در زندگي خودمان و هم در شهر ببينيم و حتي بقيه شهرهاي كشور نيز از آ‌ن الگو بگيرند.

وي با اشاره به اينكه نبايد منتظر باشيم كسي به ما كمك كند، گفت: بعد از اينكه با همه وجود به خدا اميد بستيم، بايد به توانايي‌هاي شخص خودمان اعتماد كرده و به ديگران كمك كنيم چرا كه رمز گره‌گشايي از كار خودمان اين است كه گره از كار ديگران باز كنيم. وي در بخش ديگري از سخنان خود در گردهمايي شاغلان مراكز مهارت‌آموزي و بازارچه‌هاي خوداشتغالي كوثر تأكيد كرد: دست به‌دست هم دهيد ما هم در خدمت شما هستيم تا مهم‌ترين هدف و ماموريت ما كه بالا بردن مهارت زندگي درهمه ابعادش است براي شما ميسر شود.

قاليباف همچنين اظهار داشت: هميشه حضور من در چنين نشست‌هاي باصفايي باعث مي‌شود تا ضمن احساس بيشتر سنگيني كار، روحيه بگيرم تا بتوانم تحمل زخم زبان‌ها، طعنه‌ها و پيچش‌هاي كاري را بكنم. ضمن اينكه كاري كه انجام مي‌دهيم براساس احساس وظيفه و توفيقي است كه خداوند به ما عطا كرده بنابر اين شكر اين نعمت الهي آن است كه بنده و امثال بنده تلاش مضاعفي‌ براي شما انجام دهيم.

  • مأموريت ويژه براي ستاد توانمندسازي

بنا بر اين گزارش، در ششمين جشن بزرگ ياران كوثر كه همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) در برج ميلاد تهران برگزار شد رئيس ستاد توانمندسازي شهرداري تهران هم از ماموريتي جديد براي ريشه‌كن كردن اعتياد در خانواده‌هاي تحت پوشش خبر داد.
برج ميلاد تهران همزمان با فرارسيدن ايام ولادت حضرت فاطمه(س) ميزبان 1600نفر از شاغلان مراكز مهارت‌آموزي كوثر و بازارچه‌هاي خوداشتغالي بود كه تحت پوشش ستاد توانمندسازي شهرداري تهران هستند.

فهيمه فيروزفر اعلام كرد: تحكيم بنيان خانواده از اهداف و دغدغه‌هاي اصلي شهرداري تهران است. در اين راستا ماموريت ويژه امسال ستاد آن است كه تا آخر امسال براي خانواده‌هاي بدسرپرست كه علت بدسرپرستي آنها اعتياد است اقدام ويژه مددكاري براي ريشه‌كن‌كردن اين معضل انجام دهد. فيروزفر اظهار كرد: تا آخر امسال خانواده‌اي كه يكي از اعضاي آنها شامل شوهر يا فرزندان اعتياد دارند شناسايي شده و تحت پوشش يك تيم مددكاري ويژه كه در ستاد تشكيل شده است قرار مي‌گيرند. اين تيم در جهت ريشه‌كن كردن اعتياد گام برمي‌دارد تا خانواده در بهبود كامل قرار گيرد.

رئيس ستاد توانمندي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران يكي از بزرگ‌ترين مشكلاتي كه در خانواده‌هاي ايراني وجود دارد را مشكلات ناشي از نبود آموزش عنوان كرد و گفت: متأسفانه هنوز آموزش طرفدار ندارد و سيستم‌ها به روز نيست آنچنان كه فاصله نسل‌ها زياد شده است اما شما نگران هزينه‌هاي آموزش نباشيد. بنابراين هر دوره آموزشي كه مدنظر داريد با ما در ميان بگذاريد تا نسبت به ارائه آن اقدام كنيم. وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در حمايت از بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي از سوي دولت و ساير نهادها گفت: شهرداري تهران به‌دنبال ايجاد نمايشگاه دائمي زنان و توليد ملي در شهر تهران است چرا كه ما در ستاد توانمندسازي به‌صورت بخشي نگاه نكرده‌ايم و نگاه شبكه‌اي به اين حوزه سبب شده كارآفرين اجتماعي تبديل به برند شود.

فيروزفر همچنين به موضوع الگوبرداري وزارت كشور از الگوي اين ستاد در توانمندسازي زنان سرپرست خانوار اشاره كرد و گفت: عملكرد خوب شاغلان مراكز مهارت‌آموزي كوثر و بازارچه‌هاي خوداشتغالي تهران مي‌تواند به هرچه بهتر پياده شدن اين الگو در مدل كشوري كمك كند.در اين مراسم از 10 بانوي كارآفرين و سرپرست خانوار نيز قدرداني شد.

ارسال شده 9 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد