غیر فعال سازی پیش نمایش

امور پذیرش، بررسی و بخشی از خدمات خانواده‌های تحت حمایت خیریه اشرف‌الانبیاء(ص) از جمله فعالیت‌های واحد مددکاری می‌باشد که به شرح زیر است :

- مصاحبه تلفنی اولیه که در ذیل آن شرایط عزیزان نیازمند در فرمی به ثبت می‌رسد.

- تنظیم نوبت دهی مددجویان جهت ملاقات و ارائه مدارک به مددکاری و مصاحبه حضوری با مسئول مربوطه

- بررسی و تحقیق وضعیت مراجعین جدید در دیدار حضوری و دیدار از خانواده‌های کددار براساس روزشمار دیدار

مراجعه دو نفر از بانوان مددکار به درب منازل خانواده‌های تحت حمایت خیریه دیدار نام دارد به نحوی که آبروی خانواده محفوظ بوده همسایه‌ها و ... مطلع از حمایت خیریه نگردند. دیدار از خانواده به منظور برقراری ارتباط مستقیم، مطلع شدن از شرایط و وضعیت کنونی خانوار و نیازها، توزیع اقلام خوراکی و غیر خوراکی اهدایی توسط نیکوکاران، مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و بهره مندی از نیروهای داوطلب خیریه و جلب مشارکت آنان می‌باشد .

- اعلام نظریه کارشناسی شده و تهیه گزارش به شورای مددکاری جهت تصمیم گیری و تعیین نوع خدمات حمایتی در این شورا

- تشکیل و تکمیل پرونده‌ها به صورت کلاسیک و رایانه‌ای

این واحد دارای بانک اطلاعاتی کامل و محرمانه در زمینه اطلاعات خانواده و شرح مشکلات این عزیزان می‌باشد

- توزیع اقلام اهدایی غیر نقدی خیرین بین خانوار تحت حمایت، براساس نوبت و اولویت بندی در زمینه نیازسنجی‌های از پیش صورت گرفته شده

-واسطه خیرین کارآفرین و سرپرست خانوار جهت معرفی به اشتغال و خودکفایی ایشان.

با تکمیل فرم علاقه‌مندی توسط خانوار تحت حمایت، افراد مستعد کار به واحد خودکفایی و یا واحدهایی که درخواست نیروی کار دارند معرفی می‌گردند .

-دعوت به واحد آموزش

جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، بانوان به واحد آموزش خیریه اشرف‌الانبیاء(ص) معرفی می‌گردند و در زمینه‌هایی که تمایل به شرکت داشته باشند همچون خیاطی، کامپیوتر و ... مهارت و دانش کسب می‌نمایند .

 

برخی خدمات حمایتی مستقیم به خانواده های تحت حمایت به شرح ذیل می‌باشد :

- مستمری(نقدی) کلیه خانواده‌های سطح یک تحت حمایت خیریه اشرف‌الانبیاء(ص)، به صورت ماهیانه و براساس تعداد اعضای تحت تکفل خانوار، مبالغی به عنوان مستمری (واریز به حساب بانکی) براساس مصوبات و ابلاغ از هیئت مدیره

- هبه کارت(غیر نقدی)در جهت تکریم و همچنین حفظ و ارتقاء عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت، اقدام به توزیع هبه کارت برای کلیه خانواده‌های سطح یک و دو تحت حمایت خیریه اشرف الانبیاء(ص) گردیده .

هبه کارت، هدیه کارتی است جهت واریز اعتبار مربوط به خرید کالاهای ضروری، که افراد تحت حمایت با ارائه کارت مزبور، می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، نسبت به خرید کالای اساسی مورد نیاز خود اقدام نمایند. میزان اعتبار واریزی براساس مصوبات و ابلاغ از هیئت مدیره می‌باشد.

-کمک هزینه جهیزیه: فرزندان تحت تکفل خانواده‌های تحت حمایت خیریه، پس از ارائه عقد نامه مبلغی را براساس مصوبات و ابلاغ از هیئت مدیره به عنوان کمک هزینه جهیزیه دریافت می‌نمایند.

-کمک هزینه مسکن: هر خانوار تحت حمایت خیریه جهت ارتقای وضعیت مسکن خویش می‌تواند از کمک هزینه مسکن خیریه اشرف‌الانبیاء(ص) براساس مصوبات و ابلاغ از هیئت مدیره بهره مند گردد.

-صدور معرفی‌نامه به خانوار تحت حمایت از طرف خیریه اشرف‌الانبیاء(ص) جهت استفاده از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد به صورت رایگان، از دیگر مسئولیت های واحد مددکاری موسسه خیریه اشرف الانبیا(ص) می‌باشد.

-پل ارتباطی بین مددجویان و نیکوکاران حقیقی و حقوقی: خانواده های معزز تحت حمایت خیریه اشرف‌الانبیاء(ص) باهماهنگی و معرفی‌نامه خیریه به نیکوکاران حقیقی و حقوقی از خدمات آموزش زبان انگلیسی، مشاوره حقوقی و غیره بهره مند می‌گردند.

ارسال شده 4 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد