غیر فعال سازی پیش نمایش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی مسئولان، فعالان و سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور درباره پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان با اشاره به اینکه در حوزه زنان اقدامات خوبی انجام شده است افزود: در حوزه زنان از طرح‌ها و برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.

خانم خزعلی گفت: تشکل‌های مردم نهاد مهمترین بازوی دولت هستند و دولت موظف به حمایت از این گروه‌ها در قالب ارائه بودجه یا اعطای مجوز‌ها است.

وی افزود: در دو سال گذشته برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دختران و زنان اقدامات خوبی انجام شده است، اما هنوز شاهد بازماندگی از تحصیل در دوره ابتدایی و ترک تحصیل در دوره متوسطه هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکل تحصیل بانوان بودجه‌هایی برای ایجاد خوابگاه پیش بینی کرده‌ایم همچنین در حوزه زنان زندانی سعی کرده‌ایم ارتباط میان زندان و کارخانه را برقرار کنیم در بعضی جا‌ها هم کارگاه‌ها در زندان ایجاد شده است، اما هنوز در این حوزه نیز نیازمند فعالیت هستیم.

خانم خزعلی افزود: فرزندان زنان زندانی رها هستند و بر همین اساس طرح زنان برای زنان را جهت سرپرستی این فرزندان ارائه کرده‌ایم تا زنان بتوانند کار تربیت فرزندان زنان زندانی را برعهده گیرند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه ازدواج و طلاق گفت: برای پیشگیری از طلاق اقدام به ارائه مشاوره به زوجین کرده‌ایم و امیدواریم با این طرح ارتباط زوجین اصلاح شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: در بحث خودکشی در برخی استان‌های پر جمعیت تعدادی نیرو آموزش دیده‌اند تا بتوانند به شهروندان در این حوزه آگاهی رسانی کنند.

خانم خزعلی با اشاره به بحث هویت و نشاط دختران گفت: هویت و ارزش دختران به آن‌ها شناخته نشده است و دختران نتوانسته‌اند جایگاه و حقیقت خود را بشناسند، اما نشاط و سرزندگی دختران از جمله برنامه‌هایی است که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی افزود: در حوزه آگاهی سازی برای والدین به معلمان آموزش‌هایی داده می‌شود که این کار بصورت پایلوت در ۵ استان اجرایی می‌شود، زیرا اگر والدین عواقب و خطرات لازم را بشناسند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب‌های بسیاری هستند گفت: طرح کسب و کار خانواده محور از همان روز‌های ابتدایی دولت پیگیری و اجرا شد و تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ خانم از این برنامه بهره برده‌اند.

خانم خزعلی افزود: از آنجایی که فرهنگ ما نیازمند به روز شدن، نوسازی و رفع نواقص است در روز خانواده، برنامه خانواده و فرهنگ عامه آغاز شد و برهمین اساس در زمینه فرهنگ ۹ کارگروه متشکل از فرهنگ خانواده، مهارت خانواده، خانواده و بازی، خانواده و محیط زیست، ایجاد شد.

وی در ادامه سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به اینکه این نشست سه ضلع مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی حضور دارند گفت: دستیاری جایگاه تسهیل‌گر میان مردم و حاکمیت دارد و متولی مستقیم حوزه زنان و آسیب‌های اجتماعی است.

 

پرداخت آنی در جهت حمایت و توانمندی ایتام و محرومین

 

ارسال شده 7 ماه پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد