غیر فعال سازی پیش نمایش

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بُعد فرهنگی بیشتر بر مسائل حوزه زنان سرپرست خانوار سایه انداخته است، افزود: در بخش فرهنگی مهمترین مساله این

گروه به ویژه زنان فاقد همسر نگرش منفی بخشی از جامعه به آنهاست که موجب می شود در وضعیت ناعادلانه اجتماعی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: به رغم تحولات اجتماعی و برخی برنامه ریزی ها، همچنان ازدواج مجدد زنان همسر از دست داده یا زنان بیشتراز ۴۴ سال در جامعه با چالش های فرهنگی روبروست.

استکی با بیان اینکه بیشتر زنان سرپرست خانوار توانمند و از شرایط مناسبی برخوردار هستند، افزود: این موضوع هنگامی آسیب زا خواهد بود که زنان با از دست دادن یا از کارافتادگی همسر دچارخلاء و فروپاشی شدید شوند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اصفهان، بُعد اقتصادی را از دیگر موانع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: به رغم ارائه خدمات حمایتی مختلف، زنان سرپرست خانوار همچنان با تنگناهای معیشتی دست و پنجه نرم می کنند که این مساله به شدت بر سلامت جسم و روان فرزندان آنها تاثیر می‌گذارد.

استکی به گستردگی جامعه هدف در رابطه با این مساله اشاره و بیان کرد: زنانی که همسرشان فوت کرده است، آنانکه که طلاق گرفته اند، زنانِ بدسرپرست، زنانِ دارای همسر از کار افتاده همچنین بانوان مجرد بیش از ۴۴ سال به عنوان زنان سرپرست خانوار تلقی می شوند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: با توجه به دسته بندی این گروه از زنان ابتدا باید عواملی که موجب قرار گرفتن آنها در این وضعیت می شود بررسی شود و سپس برای مدیریت و کاهش آن اقدام کرد.

استکی تصریح کرد: بر اساس آمارها، فوت و طلاق به ترتیب مهمترین دلایل مجرد شدن زنان هستند، از این رو برنامه‌ریزی برای کاهش طلاق و ارتقای وضعیت سلامت و امنیت آنها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: با این حال طبیعی است که هیچکدام از این عوامل بطور کامل قابل کنترل نخواهد بود و مواجه شدن با این وضعیت در جامعه گُریزناپذیراست.

استکی با بیان اینکه رفع مشکلات و چالش های زنان سرپرست خانوار بطور همزمان نیازمند اقدامات پیشگیرانه و حل مساله است، افزود: طرح ها و برنامه هایی که برای این حوزه ارائه می شود باید همواره متمرکز بر توانمندسازی ذهنی و اقتصادی زنان باشد تا درصورت مواجه با این وضعیت کمترین آسیب را ببینند.

منبع خبر : ایرنا

 

پرداخت آنی در جهت حمایت و توانمندی ایتام و محرومین

ارسال شده 1 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد