غیر فعال سازی پیش نمایش

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار امروز در حاشیه سفر به شهر یاسوج و بازدید از اورژانس اجتماعی این شهر در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید راهبردهای متعددی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد و مهمترین محور فعالیت‌های این حوزه،پیشگیری، توان‌افزایی و ارتقای سطح آگاهی برای خود مراقبتی است.

وی در ادامه اظهارکرد: از سنین پایین باید در حوزه آموزش و پرورش مهارت‌های لازم آموزش داده شود و پوشش مقابله‌ای با آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر فعالیت همه نهادها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: خوشبختانه سازمان اجتماعی کشور، شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌ها در این محور فعالیت می‌کنند و هدفگذاری دارند.

ابتکار با تاکید بر پوشش حمایتی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: ماموریت ما به شکل خاص در حوزه زنان سرپرست خانوار است. یک ستاد در رابطه با زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و بر اساس بند «ط ماده ۸۰» این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی شده است.  یک برنامه ملی در این راستا تدوین شده و هر دستگاهی وظایفی دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین بحت این اهداف، توان افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی این حوزه است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز(  ۱۲ آذرماه) معصومه ابتکار به یاسوج - مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد - سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی یاسوج به شهر سی‌سخت رفت و از یک واحد بوم‌گری در شهر سی‌سخت بازدید کرد.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: ۴۱ ‌درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند و دولت دنبال این است که ۳۰درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان و زنان توانمند قرار گیرد .

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم جهانی و موفقیت دولت‌ها مسأله کارآمدی است، اظهارکرد: دولت باید بتواند در قبال مسئولیت‌ها کارایی لازم را داشته باشد و تهدیدات و آسیب‌ها را تبدیل به فرصت کند. این شاخصه ای است که دولت دوازدهم با توجه به خروج آمریکا از برجام، تحریم‌ها و هجمه‌های مختلف توانست در موضوع کار آمدی و ارتقای سطح کارآیی و خدمت به مردم خوب عمل کند.

ابتکار بی‌اعتماد سازی مردم نسبت به دولت را از جمله اقدامات دشمن عنوان و تصریح کرد: باید به کارآمدی، فعالیت و تلاش حداکثری برای خدمت به مردم و ارتقای سطح کارآمدی توجه شود.

وی با بیان اینکه عدالت از مواردی است که با اصول انقلاب و اسلام پیوند خورده است، گفت: عدالت می تواند در محورهای مختلف تعریف شود که یکی از ابعاد مهم آن در مواجهه با بحث جنسیت است و تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهمی است که در دین اسلام و اصول انقلاب ما بر آن تاکید شده است .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی مناطق ممکن است دسترسی‌های غیر یکسان به خدمات وجود داشته باشد، اظهارکرد: دولت تحقق عدالت جنسیتی را از جمله برنامه های خود قرار داده و شاخص‌های مختلفی در این زمینه دیده است.

ابتکار افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده از اسفند ماه سال گذشته به استان‌ها تکلیف شد و این امر با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها می‌تواند نقشه راهی برای پرداختن به پوشش شکاف‌ها و تحقق کامل عدالت محوری باشد.

وی با اشاره به تحقق توسعه پایدار و ایجاد اشتغال اظهارکرد: در راستای تحقق برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، تقویت، اتکا و اعتماد به بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و جامعه مدنی مورد تاکید است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طبیعی و محیط زیست دارد و توجه به محیط زیست، جلب مشارکت و فعالیت مردمی در حفاظت از محیط زیست مورد تاکید است .

ابتکار توان‌افزایی زنان و حمایت از کسب و کارهای خرد را ضروری دانست و اظهارکرد: در زمینه بند ط ماده ۸۰ و محور زنان سرپرست خانوار برنامه های مختلفی انجام شده است. آموزش زنان در حوزه IT و ICT را در قالب یک تفاهم‌نامه با پوشش توانمندسازی اشتغالی از دیگر محورهای لازم برای فعالیتهاست.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در نشست گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای تحقق بسیاری از شاخص‌ها و اهداف تعریف شده برنامه‌های مختلفی دارد .

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان اظهارکرد: ضربه زدن به کشور و ایجاد ناامیدی در میان مردم از جمله برنامه‌های دشمنان است که تحقق تاب‌آوری گام موثری برای ناکام گذاشتن اقدامات دشمنان است .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت نیز حل مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط است.

ابتکار با اشاره به اهمیت خانواده تصریح کرد: بحث خانواده یکی از مولفه‌های اجتماعی مهم هر کشوری است و اگر همگرایی و انسجام لازم در خانواده باشد، عبور از مشکلات محقق می‌شود و در کنار دولت می تواند در جهت اعتلای جامعه حرکت کند.

وی با اشاره به تاکید کشورها بر پیوستگی و تقویت بنیان خانواده، گفت: تاب آوری بیشتر، کاهش آسیب‌ها و تحقق توسعه و رشد از خروجی‌های تقویت خانواده است .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اقدامات دولت در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهارکرد: توسعه اقتصادی و اشتغال نیز مورد تاکید است .

ابتکار با بیان اینکه در معاونت زنان و خانواده با کمک نهادهای مدنی، یکی از مشکلات خانواده که اختلال ارتباطی است پوشش داده شود، گفت: طلاق عاطفی و گفت‌وگو نکردن اعضای خانواده از مشکلات آسیب‌زا در حوزه خانواده است و عوامل متعددی در شکل گیری این آسیب‌ها دخیل است . پایین آمدن کیفیت گفت‌وگو از دیگر آسیب‌های به شمار می‌آید و فاصله بین نسلی نیز بروز مواردی آسیب‌زا را موجب شده است.

وی افزود: مفاهیم اصلی فرهنگ اسلامی - ایرانی موارد مختلفی را در محور خانواده مطرح کرده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: میزان گفت‌وگو در خانواده ها از دو ساعت در ۱۰ سال گذشته به ۲۰ دقیقه رسیده است. 

ابتکار با اشاره به کارکردهای اجتماعی احزاب و نقش آن در تحقق برنامه‌ها، اظهارکرد: در این حوزه دعوت به همکاری انجام شده و امید است با سرمایه انسانی مناسب کشور و انجام فعالیت‌های آموزشی، توسعه مهارت‌های ارتباطی محقق شود. آموزش، توان افزایی، آگاهی و کار اصولی توسعه ارتباطی را رقم می‌زند.

ارسال شده 5 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد