غیر فعال سازی پیش نمایش

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان، بیان کرد: موضوع زنان سرپرست خانوار در سال های اخیر به طورفزاینده ای افزایش پیدا کرده است، خانوارها به علل متعدد زن سرپرست شده اند و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. نهاد های دولتی با رویکرد حمایتی و بعضا اشتغالزایی و نهادهای انقلابی در راستای رفع فقر و محرومیت زدایی، به این موضوع پرداخته اند.

وی در ادامه اظهار کرد: علیرغم توجه و صرف و تخصیص بودجه، روز به روز با افزایش خانواده های زن سرپرست مواجه هستیم، در کمیسیون اجتماعی و در جلسات متعدد و بازدیدهای گسترده ای که انجام شد الگوهایی که دستگاه های ذیربط تحت عنوان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داشته اند بررسی شد. ابرچالش های ساماندهی وضعیت زنان سرپرست خانوار احصاء شد که برخی از آن ها را نام می برم. بودجه ناپایدار، نداشتن متولی واحد و مشخص در کنار نبود الگوی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و فقدان آمار اطلاعات معتبر و دقیق از مهم ترین چالش های این حوزه کاری است.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: الگوی توانمندسازی زنان از چند جهت مورد توجه است. از جهت اینکه بخش های قابل توجهی از این بانوان در دهک های یک تا چهار و دهک های کم برخوردار قرار دارند. همچنین بیش از نیمی از این زنان از هیچ یک از نهادهای حمایتی، پشتیبانی نمی شوند. مضافا بر اینکه این زنان زیر ۵۵ سال سن دارند. اگر این بانوان در حوزه اشتغال وارد شوند و ما با یک الگوی دقیق در راستای خروج آن ها از چرخه حمایت صرف عمل کنیم، این زنان با عزت و اعتماد به نفس می توانند روی پای خود بایستند البته در این زمینه نیاز است چرخه تولید در کنار چرخه بازاریابی و عرضه به خوبی طراحی شود و در کنار این مسائل، به مشکلات دیگر زنان سرپرست خانوار مثل آموزش فرزندان آن ها توجه شود.

 

ارسال شده 2 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد