غیر فعال سازی پیش نمایش

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طی مراسمی در بنیاد کرامت رضوی تفاهم‌نامه این بنیاد با وزارت صنایع دستی و گردشگری مبنی بر اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در ۸ استان به امضا رسید.

در این مراسم محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس در زمینه محرومیت‌زدایی گفت: این آستان تلاش‌های گسترده‌ای برای محرومیت‌زدایی در دست اجرا دارد و در این راستا پس از شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌ها جامعی برای آسیب‌دیدگان از این ویروس به اجرا رسانده است.

ضرورت برنامه‌ریزی برای فروش محصولات تولید شده توسط بانوان

استاد آقا با بیان اینکه باید پس از تولیدات محصولات باید به فکر فضایی برای فروش آنها هم باشیم گفت: موضوع اشتغال‌زایی موضوعی است که مرحله اول کار است و باید در مرحله بعد زمینه برای فروش کالاهای تولید شده توسط بانوان فراهم شود زیرا با شرایط کنونی امکان ایجاد بازارچه وجود ندارد، از این رو برنامه‌ریزی برای فروش محصولات بسیار مهم است.

آستان قدس مشتری محصولات تولیدی بانوان بی‌سرپرست

وی ادامه داد: البته در این زمینه می‌توانیم برخی از محصولات را سفارش بدهیم زیرا آستان قدس برای هدایای خود از صنایع دستی استفاده می‌کند که در این زمینه می‌توانیم خریدار بخشی از این آثار تولید شده باشیم، البته باید برای فروش محصولات برنامه‌ریزی گسترده‌تری انجام شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه در این زمینه می‌توان از شبکه خادمیاری استفاده کرد گفت: ۱۱۶ هزار خادمیار فعال در سرار کشور داریم و به علاوه آنها گروه‌های مختلف جهادی هم با ما همکاری دارند از این رو می‌توانیم از ظرفیت خادمیاران و گروه‌های جهادی هم برای موضوع اشتغال بانوان و هم برای فروش محصولات استفاده کنیم.

باید مشاغل فعلی را هم حفظ کنیم

به گزارش فارس در ادامه پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت گردشگری درخصوص تفاهم با آستان قدس برای اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: به جز موضوع اشتغال‌زایی یکی از اهداف ما حفظ مشاغل موجود است زیرا بسیاری از عزیزان سرپرست خانوار هستند که به دلیل شیوع کرونا بازار کار خود را از دست داده و آسیب دیده‌اند و کارگاه‌های آنها رو به تعطیلی است. از این رو یکی از برنامه‌ها این است که بتوانیم مشاغل موجود را هم حفظ کنیم، همچنین در حوزه صنایع دستی ۷۵ درصد مخاطبان ما بانوان هستند که عمدتاً زنان سرپرست خانوار هستند و در این راستا می‌‌توانیم همکاری بسیار خوبی با مجموعه آستان قدس داشته باشیم.

ارسال شده 3 سال پیش


نظرات
    هنوز نظری ثبت نشده است.

نظر دهید
براي ثبت نظر وارد سايت شويد